Returul produselor se supune Ordonantei de urgenta Nr. 34 din 04.06.2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii.
Consumatorul este obligat sa anunte vanzatorul asupra intentiei sale de a returna partial sau total bunurile si/sau serviciile cumparate si sa le returneze in termen de 14 zile calendaristice de la momentul in care a intrat in posesia lor. Notificarea se va face prin intermediul formularului de retur, publicat pe site-ul vanzatorului sau in scris, pe adresa de e-mail contact@chakrashop.ro. Nu vor fi luate in considerare notificarile facute telefonic sau prin sms/whats app.
Notificarea de returnare trebuie sa contina: datele clientului(nume si prenume, adresa e-mail, numar telefon), datele comenzii(numarul comenzii, bunul/bunurile ce se vor returna, cantitatea) si modalitatea de solutionare(restituirea contravalorii, inlocuirea cu alt bun, inlocuirea cu alta culoare/marime).
Clientul/cumparatorul trebuie sa ambaleze corespunzator bunurile pe care le returneaza si sa le expedieze pe cheltuiala sa, catre vanzator. Cheltuielile suportate de catre client/cumparator, la returnarea bunului si/sau serviciului, pot fi mai mari decat taxa de expediere/livrare platita la cumpararea bunului si/sau serviciului si depinde de tariful perceput de catre firma de curierat. Daca clientul/cumparatorul doreste inlocuirea bunului cu alt bun sau alta culoare/marime, atunci va avea de achitat si taxa de transport pentru coletul trimis la schimb de catre magazin.
Returnarea bunurilor si/sau servicilor de catre cumparator, se va face doar prin intermediul firmelor de curierat, la adresa mentionata de catre vanzator.
Coletul trimis de catre client/cumparator nu va fi receptionat de catre magazin daca clientul/cumparatorul nu a achitat taxa de transport la curier si se va intoarce catre client/cumparator pe cheltuiala acestuia.
Coletul trimis de catre client/cumparator cu valoare ramburs nu va fi receptionat de catre magazin deoarece continutul coletului trebuie verificat si evaluat de catre magazin inainte de a se stabili valoarea ce se va restitui clientului/cumparatorului.
Daca bunul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou (accesorii lipsa, bunul este deteriorat/murdar/utilizat), magazinul isi rezerva dreptul de a nu restitui integral valoarea bunului returnat, pentru a acoperi diferenta de pret dintre un produs nou si unul utilizat, ce va fi vandut cu reducere, fiind considerat bun resigilat sau, dupa caz, de a refuza restituirea sumei, situatie in care clientul/cumparatorul, pe cheltuiala sa, isi va recupera bunul/serviciul pentru care s-a refuzat restituirea banilor. Diminuarea sumei restituite este cuprinsa intre 10% – 50% din valoarea initiala a bunului, in functie de gradul de degradare constatat la verificarea bunului returnat.
Perioada maxima de restituire a contravalorii bunului returnat este de sapte zile calendaristice incepand din momentul in care bunul returnat a fost receptionat de catre magazin. Restituirea contravalorii bunului returnat se va face in contul bancar al clientului/cumparatorului, mentionat de catre acesta in notificarea/formularul de retur si doar dupa ce bunul returnat a fost verificat de catre vanzator si s-a stabilit daca se restituie suma integrala sau se aplica o diminuare a valorii bunului returnat, in functie de starea in care a fost returnat bunul de catre client/cumparator.
Nu beneficiaza de drept de retur:
– bunurile si/sau serviciile personalizate dupa specificatiile clientului/cumparatorului;
– bunurile rupte, patate, murdare si/sau spalate/curatate de catre client/cumparator;
– bunurile si/sau serviciile asupra carora s-au facut interventii/modificari neautorizate;
– bunurile si/sau servicile pentru care solicitarea de returnare si/sau returnarea se face dupa termenul legal de 14 zile calendaristice din momentul in care bunurile si/sau servicile au fost receptionate de catre client/cumparator.